דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי מדעי המדינה כי זה המדע של ישראל 

מאת    [ 19/11/2009 ]

מילים במאמר: 554   [ נצפה 2457 פעמים ]

לימודי מדעי המדינה – הגיע הזמן להבין מה קורה כאן

 

לימודי מדעי המדינה הוא אחד ממסלולי הלימוד המרתקים והמעשירים ביותר שקיימים כיום בעולם האקדמי. לא בכדי אנשים בעלי אופקים רחבים, אשר מביעים סקרנות כלפי העולם בו אנו חיים ומעוניינים לשפר אותו לטובה נרשמים למסלול לימודים זה. לימודי מדעי המדינה הוא מסלול לימודים אשר מעניק ללומדים אותו  את כל הידע הדרוש לאדם לשם הבנת תמונת המצב הפוליטית הקיימת כיום בארץ ובעולם, ומהן האפשרויות העומדות בפני מקבלי ההחלטות על מנת להתנהל במצב זה. לפיכך, במסגרת של תואר ראשון במדע המדינה ישתתף הסטודנט בקורסים במגוון תחומים – היסטוריה פוליטית של העולם אשר תאפשר לו להבין את מקורות שיטות הממשל הקיימות כיום ואלו אשר היו קיימות בעבר; הגות ותיאוריה פוליטית אשר יאפשרו לסטודנט להבין את הסיבות שהובילו ליצירת ופיתוח שיטות ממשל; מנהיגות וקבלת החלטות אשר יסייעו לסטודנט להשתלב בהצלחה במנגנוני השלטון; כלכלה, חוק ומשפט אזרחי וצבאי ועוד נושאים אותם על מקבלי ההחלטות לנהל ולהבין. במילים אחרות – לימודי מדעי המדינה הם מסלול הלימודים שבעזרתו אפשר להבין סוף סוף מה קורה כאן...וגם שם!

 

לימודי מדעי המדינה – מה שטוב לקיסר טוב לראש הממשלה

 

לימודי מדעי המדינה איננו תחום לימוד חדש. ההוגים הקלאסיים הגדולים של יוון ורומא העתיקות (אפלטון, אריסטו, ושאר חבריהם) כתבו חיבורים, מאסות וספרים שלמים אודות מהותה של המדינה והיסטוריה פוליטית. בהמשך, כאשר קמו האוניברסיטאות הראשונות  הפכו לימודי מדעי המדינה לתחום לימוד והגות באופן רשמי. בוגרי לימודים אלו עשו את פרנסתם באמצעות העמדת הידע שלהם לכל אדם שיזדקק לו – מדינאים, מלכים, נסיכים, ועוד. גם כיום ניתן למצוא בוגרי לימודי מדעי המדינה בעמדות מפתח בארץ ובעולם, כפרשנים בסוכניות חדשות וידיעות, בשירותי מודיעין וביון, בשגרירויות וגופים ממשלתיים רשמיים, ואפילו כיועצים ומקורבים לפוליטיקאים בכירים. במילים אחרות – לימודי מדעי המדינה הם הצעד הראשון בדרך לעמדות מפתח משמעותיות ומשפיעות, מהן ניתן להשפיע על החברה כולה לטובה.

 

לימודי מדעי המדינה – האם אתם מוכנים להצליח...?

 

לימודי מדעי המדינה היה מאז ומעולם אחד ממסלולי הלימוד הפופולריים ביותר, זאת עקב התכנים המגוונים ואפשרויות התעסוקה הרבות הצפונות בסיומם. היכן מתקיימים לימודים אלו מתקיימים בארץ, מהם תנאי הקבלה ומהו מהלך מסלול הלימודים?

ובכן, לימודי מדעי המדינה נלמדים באוניברסיטאות ומכללות רבות בכל רחבי הארץ. כל מוסד ללימודים גבוהים שכזה מציע תוכנית לימודי מדעי המדינה שונה במקצת מזו של מוסד אחר, ולכן חשוב לבדוק היטב את תוכניות הלימודים של מספר מוסדות אקדמאיים על מנת למצוא את התוכנית המתאימה ביותר לכל אדם ואדם (מסלולים חד חוגיים, דו חוגיים המשולבים יחד עם עוד תחום, ועוד...). כך או כך, ברובם ככולם של מוסדות הלימוד הגבוהים לימודי מדעי המדינה נמשכים שלוש שנים (לעיתים ארבע, בעיקר במסלולי ערב) וקבלה אליהם מחייבת ציון סף בפסיכומטרי ובגרות מלאה.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב